Late update 2 - Reisverslag uit Buccoo, Trinidad en Tobago van Marleen Meer - WaarBenJij.nu Late update 2 - Reisverslag uit Buccoo, Trinidad en Tobago van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

Late update 2

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 Augustus 2012 | Trinidad en Tobago, Buccoo

Vanuit Paramaribo gevlogen op Port of Spain. Tijdens de vakantie regelmatig versproken: Sport of Pain.
In het vliegtuig bedacht dat het misschien toch een beter idee zou zijn om een binnenlandse vlucht naar Tobago te nemen dan met de boot te gaan.

Deze vluchten gaan ongeveer 12 keer op een dag, maar mensen reserveren hun stoel al ver vooruit. Het komt dan ook regelmatig voor dat er een plek vrij is en dan worden deze plekken ingevuld met de "" open"" tickets. Deze hadden we gereserveerd op het moment dat we waren aangekomen, zo rond de klok van half zeven. Op verschillende momenten zag je mensen ineens kei hard naar een balie rennen. Men roept steeds de namen op van de mensen die mee kunnen met de vlucht. Een komisch tafereel maar na tig uur zijn we er ook wel klaar mee. Uiteindelijk kunnen we metd e vlucht van half twaalf mee.

We hadden vanuit Paramaribo een guesthouse geboekt in Buccoo, dus daar hebben we ons door een taxi laten afzetten.
Daarna (volgens mij) twee dagen een auto gehuurd. De eerste dag zijn we richting Englishman Bay gereden. Erg mooi stukje Tobago met hoogteverschillen, smalle straatjes en leuke doorkijkjes. Eenmaal aangekomen bijhet strand begon het weer te regenen. We hebben deze vakantie echt een abonnement op slecht weer.....ppffff!
De dag erna een beetje rondgereden en gezocht naar een ander onderkomen dichterbij een strand.
Dit vinden we uiteindelijk bij Crown Point en leggen dit vast voor de laatste paar dagen.
Leuk appartement met zwembad. Naast de landingsbaan, voor mij dus ideaal!! Hebben er overigens geen last van gehad omdat de laatste binnenlandse vlucht om half twaalf land en de eerst pas weer zo rond de klok van zeven.
Een tweetal dagen een fiets gehuurd zodat we naar Pigeon point konden fietsen. De eerste keer hebben we het gelopen en het was echt te ver zo in die hitte.
Wat een geweldig strand daar....wauw!!!! Turquoise water en weinig toeristen, wat wil een mens nog meer!!!
Een avondje naar de openlucht discotheek geweest wat op zich ook erg leuk was.
De rest van de vakantie het strand met het zwembad gecombineerd!!!