Ajmer en Pushkar, snel weer weg - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu Ajmer en Pushkar, snel weer weg - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

Ajmer en Pushkar, snel weer weg

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Juli 2007 | India, New Delhi

We komen rond half 8 aan in Ajmer. HEt valt ons al op dat het erg druk is. Aangekomen bij een hotel zijn alleen de duurdere kamers nog over. 1200 Rs terwijl we in kamers sliepen van rond de 400 Rs! Dat scheelt nogal. Maar omdat er een jaarlijks feest aan de gang is, waren veel hotels vol. We kregen nog wat korting, en maar voor 1 nacht het hotel genomen. De volgende dag zijn we naar Pushkar gegaan, het bedevaartsoort. Daar werden we meteen aangeschoten door 2 (nep) monniken die met ons naar het meer gingen om te bidden en om gezegend te worden. Ilse had hierover gelezen, dat ze in het gebed vroegen hoeveel we zouden schenken. Het was slimmer om van te voren een bedrag af te spreken. We hadden beiden 20 Rs gezegd. Na het gebed 20 Rs neergelegd en dat was uiteraard niet genoeg. Maar omdat we de verhalen kenden, verder hier niet op ingegaan. Terug naar Ajmer om daar een bus naar Jaipur te regelen. Na vaak van het ene loket naar het andere te zijn gestuurd, uiteindelijk in de de bus betaald. De rit ging vrij snel over de nieuwe weg en na niet veel zoeken ook een goed hotel in Jaipur kunnen vinden.
Morgen een rustdag en de 26ste met de vroege trein (6 uur) naar Agra om daar het laatste deel van de reis te doen. Dit is al helemaal geregeld voor ons, we zijn erg benieuwd!

• 25 Juli 2007 - 13:07

Ellen:

Mooie foto hoor!
    Leuk je ff gesproken te hebben Ilse!

Geniet er nog maar lekker van!

xxx Ellen

• 25 Juli 2007 - 20:17

Jorg:

Hoe bevalt India tot nu toe? Boven verwachting mooi of juist niet?
    Geniet van de warmte, want hier is het koud en nat :(

Gr. Jorg

• 27 Juli 2007 - 09:03

Bregje:

Hoi dames,
    Wat een avonturen en ik blijf me er over verbazen hoe jullie steeds de tijd vinden om het thuisfront op de hoogte te houden. Jullie verhalen zijn gaaf om te lezen maar ik ga nu zelf twee weken op vakantie dus ik heb als ik terug kom nog wat bij te lezen denk ik. Maak er nog wat van daar in het verre India en geniet er vooral heel erg van!
    Liefs Bregje