Laatste nieuws uit India - Reisverslag uit Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu Laatste nieuws uit India - Reisverslag uit Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

Laatste nieuws uit India

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Juli 2007 | India, Delhi

Met de nachttrein aangekomen (beter geslapen, ondanks de beestjes die er liepen) in Delhi, kwam de warmte ons weer tegemoet. Helaas niet de chauffeur die ons naar het hotel zou brengen, dus maar op eigen gelegenheid naar het toeristenburo gegaan. Daar wilden ze ons wegstoppen in een heel oud hotel, waar de airco en het warme water het niet deden en het bed niet je van het was. Dus wij terug naar het toeristenburo om te zeggen dat we een beter hotel wilden. En gelukkig kregen we dat. Lekker een warme douche genomen (ze verklaarden ons voor gek dat we dat wilden, het was al zo warm buiten), en wat geslapen. Rond een uur of half 1 naar het buro om wat te eten (ei met toast, hmmm!!)en daarna terug naar hotel om een lange middag lekker lui te zijn. We wisten dat er in de buurt een markt moest zijn, dus rond 5 uur die kant op gelopen. Het stond idd vol met kraampjes, en met karretjes waar ze eten verkochten (koekjes, gebakken mais, vers limoensap). Zelf hebben we een soort hartig soesje geprobeerd, waar iets van aardappel/bonenvulling inging, wat dan nog overgoten werd met rode saus en een soort pittige soep. Alles bij elkaar was het een lekkere combinatie. Het is ook een lekkernij voor de Indiers, wordt ook veel verkocht. En niet duur: 2 rs (8 eurocent) per stuk.
's Avonds bij een soort selfservice restaurant gegeten, was weer erg pittig. En natuurlijk bij de McDonalds een ijsje gegeten. Hier kan je een hoorntje met chocola krijgen, het soort dat hard wordt op het ijs, moeten ze in Nederland ook eens invoeren, heerlijk! Op tijd weer terug naar het hotel. Ilse was om half 9 al kant en klaar om naar bed te gaan, helaas sliepen we een paar uur later...

De volgende dag tot 12 uur op de kamer gezeten (laat wakker geworden) en daarna door naar het toeristenburo om weer ei en toast te eten. We zouden een citytour krijgen en we hadden al besloten dat we niet veel hoefden te zien. De chauffeur was wat laat en had al een heel programma. Ach, ons laten rondrijden in een auto is nog niet eens zo'n vervelende bezigheidstherapie, dus we hebben een aantal dingen meer gezien. De musea hebben we echter wel overgeslagen, evenals zijn shop, waar hij ons graag heen wilde brengen. Wij wilden dat echte niet, maar het woord NO kennen de Indiers niet zo goed. Hij bleef maar doorgaan totdat Ilse zo ongeveer boos werd. Toen was het wel duidelijk.
We hebben geen gebouwen van binnen bezichtigd, zelfs het Red Fort niet. We hadden het Red Fort van Agra al gezien en omdat we echt geen puf meer hadden, hebben we het geskipd. Na de Jamu Mashid op de foto te hebben gezet, hebben we ons laten afzetten op de markt van Karol Bagh, op zoek naar een hennatattoo. Bij een beautyshop voor vrouwen hebben we voor 50 Rs per hand ons laten versieren. Het is erg mooi geworden, vinden we zelf...Voor de laatste keer in een goed chinees restaurant gegeten. Nu zitten we voor 15 Rs per uur (het wordt steeds goedkoper) achter het internet. Onze vlucht gaat om half 1 Indische tijd (9 uur NL tijd) en morgen om half 9 NL tijd zijn we op Schiphol. Uiteraard verwachten we een heel ontvangstcommite met bloemen en spandoeken :D.

Nou dit was ons laatste verhaaltje, hoop dat jullie het leuk vonden om mee te lezen met al onze avonturen. Voor de foto's en filmpjes weten jullie ons te vinden!
Groetjes!!
Marleen en Ilse