Een rustige dag - Reisverslag uit Agra, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu Een rustige dag - Reisverslag uit Agra, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

Een rustige dag

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 Juli 2007 | India, Agra

Na een lange nacht en een heerlijk ontbijt (buffet, met pannenkoekjes en pap en sapjes en verschillende jammetjes) de tijd tot 12 uur in onze kamer uitgezeten. Uitgecheckt en toen naar de baby taj, of te wel de Itimad-ud-dauluh, een graftombe. Het was idd een imitatie van de Taj Mahal, met hetzelfde marmer, met de twee gebouwen aan weerszijden en met de koepel. Alleen een stukje kleiner. In deze tombe stonden allerlei graven geplaatst. Je kon aan de opdruk zien of het een man of een vrouw was. Een soort van gids (hij claimde het niet te zijn) vertelde in slecht Engels het een en ander erover. Wat we erg raar vonden is dat ipv schoenen uittrekken (het is tenslotte een tempel) het ook goed is als je overschoentjes erover doet. Dat mag wel, maar je schoenen in je rugzak meenemen niet. De indiers zijn sowieso niet zo goed in het houden aan regels. Bij de Taj stonden meerdere bordjes dat er niet op het gras mocht worden gelopen en wat doen de Indiers? Massaal op het gras zitten.Maargoed, verkeersregels en -borden hebben ze ook nauwelijks, dus het past wel in het totaal plaatje.

Vanavond verlaten we Agra met de nachttrein naar Varenassi. We zijn blij dat we niet een dag eerder naar Agra zijn gekomen, want het is er erg smerig en druk. We zijn benieuwd naar de nachttrein...
Tot snel!