het avontuur is weer voorbij - Reisverslag uit Oss, Nederland van Marleen Meer - WaarBenJij.nu het avontuur is weer voorbij - Reisverslag uit Oss, Nederland van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

het avontuur is weer voorbij

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Mei 2010 | Nederland, Oss

Haaaaai,

Inmiddels zijn wij we weer terug van onze citytrip.

Zondag hebben we rustig aangedaan en zijn we naar Ground Zero geweest, erg indrukwekkend en absoluut niet voor te stellen wat er op die elfde september gebeurd is. Wederom een bezoekje gebracht aan de Starbucks en een stuk langs het water gelopen. Daarna terug naar het hotel om de spullen van Marloes op te halen, want zij moest om 17.00 uur de bus naar Boston hebben. We waren helaas te laat en moesten een half uur wachten. Nadat we Marloes hadden uitgezwaaid zijn we richting de Brooklynbridge gelopen. Daarna nog een bezoek gebracht aan het financial district en een hapje gegeten.

Maandag hebben we een wandeling gemaakt door Brooklyn. Dit was een echte verademing. Weinig toeristen en weinig mensen, waardoor we heerlijk door konden lopen en konden genieten van de omgeving. Een pittstop gemaakt bij een cafeetje om te drinken en te genieten van een muffin. Daarna hebben we de wandeling voortgezet. Later die avond hebben we genoten van de zonsondergang bij de Brooklynbridge en Manhattanbridge. Daarna hebben we in Brooklyn een hapje gegegeten en zijn we over de Brooklynbridge weer teruggelopen naar Manhattan. Moe maar voldaan zijn we 's avonds weer bij ons hotel aangekomen.

Dinsdag hebben we de ferry naar Staten Island gepakt waarbij we het vrijheidsbeeld van een afstandje konden bekijken. We hebben op het eiland genoten van het zonnetje (en de rust)........

Het was woensdag een erg warme dag en daarom besloten we maar om te gaan shoppen, die airco's zijn echt een uitvinding....heerlijk!!!! Na het shoppen zijn we doorgelopen naar Rockefeller Center en zijn helemaal naar boven gegaan. Een mooi uitzicht over NY met zijn wolkenkrabbers.
Daarna zijn we doorgelopen naar Central Park om te genieten van de schaduw en alle mensen die daar aanwezig waren. Een groep Amerikanen was aan het volleyen en we hebben gezellig meegedaan. Het niveau was ver te zoeken, maar we hebben in ieder geval gelachen.

Donderdag zijn we nog ff naar Central Park gelopen, nou ja ik strompelde, want ik had een enorm dikke knie gekregen van het volleyen/wandelen/slenteren. We hadden op tijd de metro richting JFK, zodat we meer keuze hadden wat zitplaats betreft. Ik werd nog gefoullieerd aan mijn knie, omdat ik zo strompelde en ze dachten volgens mij dat ik van alles om mijn knie had bevestigd....jaja wie weet blaas ik wel een vliegtuig op en loop ik voor mijn lol zo te strompelen.
Maar goed, op vrijdagochtend landden we 20 minuten te laat op Dusseldorf airport en waren om 9.30 uur in Cuijk. De vakantie was ten einde.

We hebben een leuke vakantie gehad, maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik geen stadsmens ben. Al die toeristen die slenteren en proppers die je van alles willen aansmeren. De wandeling in Brooklyn, Staten Island en Central Park staan in de top 3!!!
Morgen mag ik weer aan het werk en kan ik gaan aftellen tot de volgende vakantie......only 7 months to go....!!!!

• 30 Mei 2010 - 19:43

Irene:

welcome home!
    zo te lezen hebben jullie t erg leuk gehad! nice...
    alvast veel plezier in millingen! :)
    groetjes Irene