Amberfort en verhuizing naar Jodhpur - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu Amberfort en verhuizing naar Jodhpur - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

Amberfort en verhuizing naar Jodhpur

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 Juli 2007 | India, New Delhi

De ochtend begon met ontbijt op de kamer. Onze chauffeur van de ochtend was er al, alleen we wilden het goedkoper. Hij kon ons dat niet geven en na hem betaald te hebben voor de eerdere dag, zijn we de straat op gegaan om een andere autoriksja te regelen. Veel wilden het niet doen voor 100 Rs (de afgesproken chauffeur wilde het uiteindelijk doen voor 200), en tenslotte hebben we iemand gevonden die ons voor 150 Rs naar het Amberfort wilde brengen, als we maar ook langs een 'shop' gingen. Zij krijgen daar commissie voor als ze toeristen naar bepaalde winkels brengen. We kenden dit en ach als het daardoor goedkoper kan, waarom niet. Iets kopen doen we toch niet.
Het Amberfort was vrij indrukwekkend. Het is gebouwd op een berg en heeft meerdere ingangen. Met veel trappen liepen we omhoog in de hitte. Telkens vroegen verkopers ons of we iets wilden kopen: van ansichtkaarten tot stoffen olifanten. Boven hebben we het paleis bekeken, versierd met vele spiegeltjes. De tuin was natuurlijk niet zo mooi in bloei als op de foto en ook de tuin die helemaal beneden in het dal lag niet. Maar het gaf een mooi uitzicht. Ook nog even naar de Shiva Devi Tempel gegaan, die in het fort ligt. UIteraard moesten e onze schoenen uitdoen, maar ook de camera inleveren. Omdat we dit niet wilden, zijn we na elkaar de tempel ingegaan. Het was een klein tempeltje, waar de monniken nog aanwezig waren om bloemenkransen en zoetigheden uit te delen.
Terug naar onze chauffeur die braaf had zitten wachten. Omdat we 's avonds rond etenstijd in de trein zouden zitten, wilden we wat brood halen. Hij wist wel een plaatsje. Bij het eerste restaurant dat we tegenkwamen stopten we. We kregen onze naanbroden warm en verpakt in krantenpapier mee. Hoewel afgekoeld smaakten ze nog best in de trein. Daarna door naar de befaamde shop (juwelier) waar we korte uitleg kregen over het proces en toen naar een bakkerij waar we wilden eten. Helaas konden we deze niet vinden en omdat we niet heel lang wilden doorzoeken zijn we maar wat gaan eten bij de pizzahut (ja die vind je hier, net als de Mcdonalds en de Subway ook!)
Na een korte douche bij ons hotel door naar de stationshal, waar het wachten begon. We waren er om 3 uur en om 17.20u zou de trein pas vertrekken.
De trein was zowaar op tijd en om 17.40u vertrok hij. We hadden A/C class en lekkere stoelen. De reis ging goed en op het perron in Jodhpur stond een meneer van het hotel waar Ilse gister naar toe had gebeld al te wachten. Na een klein stukje lopen waren we bij Govind Hotel, een goed budgethotel, ook aangeraden door de Lonely PLanet.We hebben een kamer met aircooling (Dus geen A/C, maar een ventilator) voor 400Rs (8 euro). Niet slecht dus.
Toen we aankwamen op het station zag je al overal mensen liggen die daar gingen slapen. In de stationshal was het nog vele malen erger. Hele rijen mensen lagen er, of waren zich klaar aan het maken voor de nacht, wat bestaat uit het klaarleggen van je deken, als je die al hebt... Wij zijn lekker op onze kamer in slaap gevallen.

• 19 Juli 2007 - 11:57

Renate:

hey dames,
    dat is genieten daar, lees ik wel!erg leuk om dit alles te lezen. Ik dacht ik zal eens reageren.
    Ik zou zeggen doe rustig aan met dit weer en tot horens!

groetjes naatje

• 19 Juli 2007 - 16:36

Selle:

Hey meiden on tour,

wel een belevenis zeker?
    wat heeft tot nu toe de meeste indruk op jullie gemaakt?

Have fun!

Ciao
    Selle

• 19 Juli 2007 - 18:03

Anne-marie:

Hey Ilse en marleen,

Volgens mij hebben jullie het enorm naar de zin. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Alles klinkt super spannend en avontuurlijk, GAAF!!!!!
    Veel plezier nog,

Groetjes Anne-marie
    PS) Voor Marleen: je moet ècht heel erg de groetjes hebben van Oma ;.)

• 20 Juli 2007 - 12:36

Richard:

Jullie reis is zeker de moeite waard om de zomerfeesten dit jaar te missen lees ik.

Geniet er van.