Jaipur here we come - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu Jaipur here we come - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

Jaipur here we come

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Juli 2007 | India, New Delhi

PPPPfffff om 6 uur ging de wekker, erg vroeg maar ja je moet er iets voor over hebben.
Gegeten op het dakterras en toen de laatste spulletjes gepakt.
Bij het uitboeken nog ff wat moeilijkheden omdat we onze Ali van gisteren betaald hadden en het hotel zelf niet. Er moest een voucher komen, dus hij naar de tourist office gebeld en we moesten wachten tot hij zou komen. Wij inmiddels op hete kolen, omdat we om kwart voor acht bij het busstation moesten zijn en het was inmiddels na zevenen. Uiteindelijk mochten we gaan, ondanks het feit dat er geen Ali te bekennen was.
De bus was erg comfortabel ( te vergelijken als een busrit naar Loret, alleen dan met Indiers).
Lekker wat geslapen om ons heen gekeken en muziek geluisterd.
In Jaipur aangekomen moesten we eruit samen met een paar Indiers, geen idee waarom, maar daar stonden we dan midden in Jaipur, geen idee waar en niemad kon het natuurlijk aanwijzen op de kaart...ggggrrrrr!!!
Maar natuurlijk dook er weer een mannetje op die ons wel een mooi hotel wilde wijzen en dat dan ook maar gedaan.
Het hotel is oke warm water, normale wc en een airco en fan.
Bij het ophangen van het muskieten net een lamp eraf getrokken en al het glas in bed.....beetje jammer maar nu hangt er een mooie spaarlamp.
Na aankomst even?!?! naar het station gelopen, dit bleek goed te doen te zijn, maar na een busreis van vijf uur en een hitte van rond de 40 graden word je niet echt vrolijk, niemand wist the trainstation te vertellen, maar later bleek dat we railwaystation moesten zeggen en toen bleek men het wel te weten.
Nou na een kwartier in de rij te hebben gestaan hadden we ons treinkaartje naar Jodhpur....5 uur in de tweede klasse zitten.
Daarna een fietsriskjaw terug, niet erg comfortabel en ff in het hotel uitgerust waarnaar de man van eerder die middag ons op kwam halen om naar dw white tempel en de monkeytempel te gaan.
Alle twee zeer de moeite waard al vond ik de monkeytempel wat minder met al die rondrennende apen, koeien, varkens, honden en geiten, maar toch besloten om mee naar boven te gaan.
's Avonds in een Indiaas restaurant gegeten, met de vingers erg apart en daarna terug naar het hotel.
We zaten rustig te lezen toen er ineens een enorme grote kakkerlak voorbij komt lopen....eerste reactie keihard gillen, met als gevolg dat er meteen een mannetje bij de deur stond om te vragen wat er was en of hij hem aub wilde weghalen. Hij was zelf ook niet zo'n held, maar goed wij waren al lang blij dat ie wegwas.
Lekker gaan slapen en besloten dat we morgen een uitslaapdag inplannen......

• 18 Juli 2007 - 12:07

Eric:

Dag globetrotters,
    Klinkt super leuk en allemaal erg herkenbaar. De kakkelakken zul je nog wel vaker een nachtelijke avontuur mee beleven..:-) Doe lekker rustig aan. Ik weet nog dat ik na mijn vakantie in India door al die indrukken en reizen aan vakantie toe was! Veel plezier!!

• 18 Juli 2007 - 17:06

Ellen:

Hey dames,

Leuk al die verslagen zeg!
    Dus het bevalt daar wel! Wel spannend al dat geregel!!

Veel plezier nog!

xxx Ellen

• 18 Juli 2007 - 19:21

Nathan:

Zo, niet al te veel gedroomd van enge beestjes hoop ik? ;) Erg leuk om dit blogje te lezen. En zo zie je maar weer. ook je Engels verbetert tijdens zo'n reisje India.

Geniet er van nog en ben benieuwd naar alle verhalen die nog komen gaan.

Groetjes!

• 18 Juli 2007 - 19:46

Bregje:

Hoi hoi!
    Wat een avontuur zeg!! Geweldig om te lezen! Ik had niet verwacht dat je hier nog tijd voor zou vinden! Ik wilde je even laten weten dat ik de baan heb! Ik heb vandaag een ochtend meegelopen en na mijn vakantie op 14 augustus begin ik voor de echt! goed hè!
    Veel plezier nog daar en blijf ons hier op de hoogte houden!!

Liefs Bregje