een volle dag in Udaipur - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu een volle dag in Udaipur - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

een volle dag in Udaipur

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Juli 2007 | India, New Delhi

vandaag geen reisdag maar een dag in Udaipur. Na een slechte nacht (de bedden voelden aan als planken) en een buik vol diarree toch maar naar het City palace gegaan. Niet betaald voor de camera en dat was maar goed ook. We hebben mooiere paleizen gezien! Voordat we naar het paleis gingen zijn we naar de Jagdish tempel geweest, met beelden van Vishnu en Jagannath, de heerser van het universum. Mooie tempel. Er linksomheen gelopen, dat brengt geluk!
Na het city palace terug naar het hotel om een siesta te houden. Ilse heeft ondertussen nog een verhaaltje getypt, Marleen heeft lekker geslapen.
Na de siesta voelden we ons een stuk beter en zijn we naar het Saheliyon ki Bari gegaan, de tuin van de hofdames. Een erg mooie tuin. De man van de riksja had een voorstel voor een route. Dat hebben we uiteindelijk gedaan. Eerst naar het Tijgermeer, ook wel bekend als Badi Ka Talab, het enige natuurlijk e meer van Udaipur. De meren van gisteren waren kunstmatig,die gevoed worden met de moessonregens. Gelukkig valt er genoeg zodat het altijd vol staat met water. Via leuke weggetjes naar het Monsoon paleis, boven op de berg. Het is open, maar niet zo bijzonder.De uitzichten over Udaipur, de meren en de paleizen is vele malen mooier!Er waren ook (wilde) apen aanwezig, altijd leuk om te zien. Daarna terug naar het hotel. 's Avonds bij een ander toproof restaurant gegeten, erg lekker. Marleen spaghetti en Ilse paneer met spinazie. Pittig, maar lekker. Ook de indiase mangosap ontdekt, ook erg lekker!
Omdat we zo moe waren zijn we op tijd naar bed gegaan. Morgen (23/7) reizen we door naar Ajmer.