een drukke regeldag - Reisverslag uit Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu een drukke regeldag - Reisverslag uit Delhi, India van Marleen Meer - WaarBenJij.nu

een drukke regeldag

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 Juli 2007 | India, Delhi

de tweede dag begon om 10 uur toen de wekker ging. Ondanks de lekkere bedden toch niet zo goed geslapen. Om 11 uur een continental breakfast (toast met jam en thee en sap) en daarna naar de tourist info van gisteren om daar te kijken naar de mogelijkheden. Ali, de man die ons hielp, had een heel reisschema in een airco-auto opgesteld incl 4 dagen in de himalaya. Maar we wilden helemaal niet naar de bergen. Daarna had hij een schema voor Rajasthan en varenasi opgesteld en vroeg daar 825 euro voor!!!Dat vonden we natuurljk veel te veel. De B-klasse was 650 euro en zonder hotels was het uiteindelijk 450 euro. Ook dat hebben we niet gedaan, omdat we het zelf wilden uitzoeken. Anders hadden we alles al in Nederland vast kunnen leggen!
Hij gaf ons toen een taxi (was ook wel een beetje moe van ons, en wij van hem) voor 200 roepie (die we uiteindelijk niet betaald hebben) om te sightzien. We zijn eerst naar een andere touristinfo geweest en die was wel duurder. Daarna naar het treinstation, maar er was toen zo'n hoosbui losgebarsten, en wrs was het ticketburo toch dicht, dat we maar door zijn gegaan naar het rode Fort. Daar aangekomen was het helaas dicht (reden onbekend, want volgens de boeken moet het open zijn, ook op zondag). Onze taxichauffeur had zich ondertussen al aangeboden om dezelfe rajasthan-reis voor 600 euro incl hotels te doen, maar daarvoor hebben we vriendelijk bedankt. Hij vertelde toen ook dat er een goede busverbinding met Jaipur was (de treinen zitten tot woensdag vol). Dus wij naar het busstation. Daar aangekomen maar besloten om voor 9 euro de 5 uur durende reis naar Jaipur te maken in een A/C Volvobus (het beste daar te krijgen). Hij vertrekt om 8 uur, dus om 6 uur gaat de wekker weer.
Op de terugweg naar het hotel kwamen we nog langs de India Gate, een grote poort midden in een park, waar het heel druk was met veel Indische vakantievierders. Leuk om te zien.

Uiteindelijk zijn we weer terug naar onze Ali gegaan om het laatste deel van de reis te regelen. Van Agra naar Varenasi (Ganges) en terug naar Dehli. Dat was nog prijzig, maar erg luxe hotels en dat vonden we de laatste week wel lekker.

Toen dat uiteindelijk ook allemaal geregeld was (moesten nog geld halen, wel leuk zo'n tochtje te voet door Karol bagh, het deel van Delhi waar we nu zitten), zijn we snel mnaar Connaught Place gegaan met de tjoektjoek (een veredelde riskja) om daar wat te eten. Gelijk die man gestrikt om ons morgenochtend naar het busstation te brengen.
Natuurlijk Indisch gegeten, erg lekker. Kip met rijst (Marleen) en Lam met rijst (Ilse). Nog ff ee kort rondje gelopen en met de tjoektjoek (40 roepies, ong 80 cent) weer terug. Nu lekker naar bed want morgen om 6 uur gaat de wekker weer!

• 15 Juli 2007 - 16:57

Sandra:

Hey meiden,
    Ik ken je wel niet Ilse maar toch :-)
    T klinkt al als een goed begin...lol...maar dan begint t toch echt morgen....
    Ik ben benieuwd!! Heel avontuurlijk om zo op stap te gaan en gelijk heb je...luxe in de laatste week is wel lekker!!

Have fuuuuunnn!!!

xxx Sandra

• 15 Juli 2007 - 18:42

Selle:

Hey dames! Have fun daaro! We reizen mee :-)

Groetjes
    Selle

• 15 Juli 2007 - 20:12

Jorg:

Goed begin! Ben benieuwd hoe jullie het ervaren. Goed dat jullie die enorme bedragen voor de tripjes hebben afgeslagen. Bedenk altijd goed wat een jaarsalaris in India is.
    Hoe is de Hitte daar? Een beetje te verdragen? En de muggen?

Geniet er van!
    Jorg

• 15 Juli 2007 - 21:09

Loeski:

hi Leen & Ilse!
    geniet van jullie tijd, ben zeer benieuwd naar nieuwe verhalen en foto's!!
    take care & have fun!! :)
    liefs loes

• 16 Juli 2007 - 14:23

Nienke:

Hey gaaf meiden...hebben jullie de busreis overleefd?! Heel veel plezier de komende weken!!
    *knipoogje*
    Nienke